onsdag 30 december 2009

Dagens strapats




Igår förflyttade vi oss själva och diverse pick och pack till stugan. För min del blev det dock ett stadsbesök redan idag, nyårsmaten skulle handlas, rean besökas och diverse andra ärenden avklaras. Sist av allt svängde jag förbi hemma och hämtade en del saker som inte kom med igår. När jag så till slut skulle ge mig av tillbaka till vildmarken skulle jag bara ringa sambon och säga att jag var på väg. Då lyckades jag köra i diket. Framhjulet på bilen skar ner i diket och då var det kört. Tappert försökte jag styra upp tillbaka på vägen men bilen gled bara längre och längre ner i diket. Som tur var hade jag bara hunnit några hundra meter hemifrån, så det var bara att gå och väcka grannen som hade jobbat natt och be om bärgning med hans baklastare. Det var himla tur att grannen var hemma för även om sambon hade varit hemma så hade våran lilla Grålle-traktor aldrig lyckats dra upp våran monstertruck till bil. Det var knappt att vi fick upp den ens med baklastare, vi fick trixa en hel del innan alla fyra hjulen hade klättrat upp från diket. Det är nackdelen med fyrhjulsdrivna bilar, man kör sällan fast, men när man väl sitter så sitter man ordentligt. Nåväl, slutet gott och allting gott, det är bara skammen kvar!

Inga kommentarer: