söndag 13 december 2009

Lucia

men inte har jag sett en enda Lucia. Vägrade sumpa min sovmorgon genom att stiga upp och se tv-Lucian så jag får skylla mig själv. Traditionsenlig Luciafrukost blev det ändå, varm choklad och lussebulle. Mums!! Jag har faktiskt inte vairt ut genom dörren idag för ovanlighetens skull, har bara myst, sett webb-tv, stickat lite och börjat med en ny bok. Mycket att skriva om här finns det däremot inte, det finns ju inget att skriva om innan det är färdigt.

I dagens julkalenderlåda låg en påse chai-te som härmed är uppdrucket. Passade bra med vitlökskorven som en grannpojke kom med lägligt idag på eftermiddagen. Det gäller att ha kontanter hemma till alla jultidningsbeställningar och annat som levereras i dagarna. Jag tycker att alla barn som vågar knacka på och sälja saker bör uppmuntras, därför handlar jag av alla som kommer hit men det svåra är att komma ihåg vad man har beställt så att man kan ha pengar hemma när grejerna levereras. Beställde förresten en rolig bok med en blyg kille som var förbi och sålde jultidningar och den kom också i veckan. Det var en bok om att virka amigurumi dvs små söta japanska figurer. Jag ska berätta mer om den boken när jag har hunnit testa någon av beskrivningarna.

Som ni märker har jag projekt på gång för framtida blogginlägg även om det var lite tunt just idag!

Inga kommentarer: