söndag 6 juli 2008

Städmani och pyssel

Glad är jag att jag inte visade alla mina pyssel som jag åstadkom förra veckan här på bloggen. En sak sparade jag på (glömde nämna), nämligen en leklåda för bebisens leksaker. Hon har nämligen inte fler leksaker ännu än att det ryms i en tapetserad skokartong - stackars barn. Det var själva tapetseringen som var poängen.

Jag håller på att storstäda och rensa genom hela huset i någon sorts ostrukturerat system. Det började med att bebisen var täppt i näsan varje morgon, och när vi steg upp och gick ut ur sovrummet släppte nästäppan sådär inom en kvart eller så. Vi bestämde oss för att sova i gästrummet och se om bebisen var mindre nästäppt där. Det är bara det att hälften av alla mina böcker som vi tömde när arbetsrummet skulle bli barnkammare hamnade i påsar i gästrummet, i väntan på att bli instuvade i någon proppfull garderob. Nu blev jag ju tvungen att få undan böckerna, för att göra det tömde jag två överskåpar till garderoberna i vårt vanliga sovrum och där hittade jag flera rullar tapet.

Jag bestämde migför att fösöka prångla tapetrullarna på loppis tillsammans med en massa annat bråte som jag har hittat i min städiver. Jag misstänkte dock att tapeter kunde bli lite svårsålda, därför skrev jag ett plakat med förslag på användningsområden för uttjänta tapetrullar. När jag skrev listan blev jag så inspirerad att jag betämde mig för att göra något av tapet själv.

På min reklamplansch föreslog jag: Fräscha upp gamla möbler, gör förvaringslådor, använd som hyllpapper och lådinlägg, ritpapper, till planscher, tapetsera en spånskiva till tavla...

Så blev det kombinerade gästrummet/spel- och whiskeyrummet användbart igen, kul!

Tyvärr är kameran med bilden av den tapetserade leklådan på vift, så ni får inte se resultatet.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Fick du kvar några tapeter att sälja..? ;-)

Jag har lämnat en utmaning till dig på min blogg! Kolla in och anta!

Catta sa...

Ja jisses, det har en förmåga att bli stora projekt när man ska flytta prylar. Det är ju fullt dit dom ska också...
Vilken tuff humla din sömnlösa natt genererade! Jag kan gärna ställa upp som försöksobjekt om du vill ha någonstans att hänga mobilen! ;) Kram