måndag 14 juli 2008

Loppisrensning

Jag älskar loppisar, och det allra roligaste är att hitta riktigt udda prylar som ingen annan har, tycker jag. Men nu börjar förråden bli fulla, så för att få plats med nya loppisfynd så har jag insett att jag måste göra mig av med en del. På onsdag gör jag min premiär på försäljarsidan av loppisbordet. Det var en krävande process att välja ut vad som ska säljas, jag är så förtjust i alla mina konstiga prylar, och när jag städade och letade fram grejerna så kom jag på att behövde grejerna. Men till slut fick jag i alla fall ihop ett lass. Antagligen kommer jag att få släpa hem det mesta igen och städa in det på sina platser igen för om till och med JAG tycker att det är skräp, så hade det åkt på soptippen för länge sen hos de flesta andra människorna. Kul ska det hur som helst bli att stå på loppis!



Min mobiltelefon var väldigt ren och väldigt död efter tvättmaskinsturen igår. Därför ringde jag till försäkringsbolaget för att försöka få ut något på försäkringen så jag skulle få råd att köpa en ny. Ärlighet varar inte längst. Det är 1 år och 4 dagar sedan min sambo köpte den mobilen för dyra pengar till min trettioårsdag. Telefonen var alltså 1 år och 3 dagar gammal när jag tvättade den. Detta talade jag ärligt och sant om för försäkringstjejen. Gränsen för att få ut inköpspriset på mobiltelefoner var 1 år, visade det sig. Jag får alltså begagnatvärdet. Varför tvättade jag den inte förra veckan?? Eller varför sa jag inte att jag hade gjort det?



Jag behöver sälja mycket på loppisen för att väga upp den förlusten...



Två exempel på skräp.

3 kommentarer:

Catta sa...

Neeej! Det är inte sant! Din underbara telefon... Som en liten tröst kan jag säga att Emmas mobil också är död, den åkte några turer i N:s mun. Förb****t... Tröstkram

Pimmi sa...

Stakars din mobiltelefon, det går nog nån mobilepidemi nu. Min är i pricip också tvättad men inte i maskin utan av min lilla sessa så den har också gått sönder. Inte kul. Ha dte bra Kram emma
Ps jag länkar till dig på min blog

Lisse sa...

Man kan inte ha tur jämt, tyvärr.