måndag 28 juli 2008

Hellre än bra

Några gånger per år får jag upp målningsil. Att måla, det är verkligen något som jag gör hellre än bra, jag har en bild i huvudet, men jag lyckas aldrig få ner den på papper som jag vill ha den, så det slutar alltid med att jag är grymt besviken över att mitt konstverk ser ut som dagiskonst. Idag hade jag ingen inre bild, utan satt mest och kladdade medan jag lyssnade på talboken, och faktiskt så tycker jag att den blev riktigt läcker för att vara gjord av mig (då kan ni ju föreställa er hur mina andra tavlor ser ut). Jag målar med akrylfärg på masonit, jag tycker att det är härligt känsla i akrylfärg och ändå har den barmhärtigt kort torktid.


Jag visar mitt konstverk här, kanske kan jag ge självförtroende till någon annan, det är faktiskt kul att måla fastän man inte är någon Picasso.

Inga kommentarer: