onsdag 9 juli 2008

En fin present



Jag har inte fyllt år än, men jag har redan fått min present. Det var brorsan och svägerskan C som gav en skärgårdstur ut till en av de finaste öarna i kommunen till mig och svägerskan Å, som också fyller år i dagarna. Svägerskan Å jobbar, så vi hade bara två dagar att välja på för vår utflykt. Jag såg framför mig hur vi låg och solade på sanddynorna, och lite oroad var jag över hur jag skulle skydda bebisen från solen. Ingen bikini har jag heller den här sommaren, min vanliga är nämligen flera nummer för liten upptill.



I morse när jag vaknade var det lite mulet, men molnen var glesa och himlen var blå en bit bort, så det såg riktigt bra ut.


Svägerskan C skulle komma klockan åtta och sedan var planen att ta min bil in till kajen som båten skulle utgå från. Fem minuter före utsatt tid var alla grejer instuvade i bilen och både jag och bebis påklädda. I sista stund sprang jag ner i källaren och hämtade mina regnkläder.


När jag stod där och väntade på svägerskan C kom bebisen på att hon var hungrig. Nåväl, jag hade ju fem minuter på mig, säkert skulle hon hinna äta litet...


Beisen åt och åt. Svägerskan C kom, och bebisen åt. Medan bebisen åt såg jag väderleksrapporten på tv. Den visade ett jättelikt regnområde mitt över bottniska viken. Fem minuter innan vi skulle träffa svägerskan Å på kajen hade bebisen ätit klart. Vi kastade oss i bilen, det var trettiofem minuter tills båten skulle gå kl. 9. När jag hade kört sisådär en kilometer får svägerskan C något panikartat i blicken


- Biljetterna!! Stanna, jag ska bara kolla om de är med!


Jag stannade och C kollade. Inga biljetter. Det var bara att vända bilen och köra tillbaka hem till henne, hon bor en halvmil längre bort än vad vi gör. Fort gick det hem till svägerskan. Hon sprang till sitt hemliga nyckelgömställe, men kom ut därifrån och sprang vidare till husets baksida. Sen tyckte jag att jag såg något genom hennes vardagsrumsfönster. Klockan i bilen visade 8.37. Det tar minst 20 minuter till sta´n...



Jag gick ut ur bilen och kollade hur det gick. Det jag hade sett genom rumsfönstret var en stege som svägerskan C höll på att resam mot husväggen, mot balkongdörren (utan balkong). Hon klättrade upp och kände på dörren. Låst.


-Ge mig en käpp, jag slår sönder fönstret!


Klockan var 8.39.


-Nej! Är du galen! Ramla inte ner från stegen!


-Ge mig käppen!! Hon pekar på en pinne nedanför stegen.


Klirr! In med en hand och halva kroppen. Dörren öppnades och C klättrade in. En minut senare kom hon ut den vanliga vägen med biljetterna i högsta hugg. Nu var klockan 8.42.


90 knyck efter byavägen. Nu behöver ni inte skriva arga insändare i tidningen, här har ni svaret på vem som låste genom byn i vansinneshastighet i morse... Förhoppningsvis gick det så fort att ingen hann se oss.



FORT gick det in till sta´n, därför att 8.54 svängde vi in på parkeringen vid kajen. Båten var kvar och vi kunde i lugn och ro lasta in oss och vårt bagage. De enda övriga passagerarna var ett gäng arbetskamrater från Fabriken, 14 karlar och en tjej.



Ju längre ut vi kom på havet desto gråare blev himlen, och två timmar senare när vi klev iland på sol och bad-ön, så hällregnade det.


Fabriksgänget var snabba på attt gripa yxorna och göra upp eld i bastun, den ockuperade vi sedan. Det regnade hela dagen på ön och en timme före utsatt tid kom vi överens med fabriksgänget om att fara hem. De tre timmarna på sol- och badön innehöll faktiskt ingen sol alls, väldigt lite bad, även om en del av fabriksgänget faktiskt vågade sig på ett dopp efter bastun.



Efter samtal med våra nära och kära så har vi insett att det har varit sol och varmt ÖVERALLT utom där vi var, även hemma visade sig när vi kom hem. Men jag för min del, med bikinibrist och värmekänslig bebis är inte alls ledsen.Vädret hade faktiskt kunnat vara sämre, det hade kunnat blåsa och vara kallt också.


Det blir bara bilder från båten, det var så blött att vi inte vågade ta fram kamerorna utomhus på ön. Det hade varit kul med en bild med svägerskan C på stegen med käppen i högsta hugg, men så förutseende var jag inte just då. Tack för en bra dag svägerskorna C och Å, det var den absolut bästa födelsedagspresenten på länge! Och se till att laga fönstret snabbt C!

4 kommentarer:

Catta sa...

*grapskrattar* Nöden har ingen lag och fönsterlagandet ska jag nog överlåta till min händiga sambo. Han var ju helnöjd med att jag inte slagit sönder ett av våra nya fönster =D Tack för att du la ut det på internet, nu får jag mycket att förklara för svärsisarna och mina kompisar som fortfarande är lyckligt ovetande *gapskrattar* Kram Catta

Karolina sa...

Catta är ju helt underbar!

Anonym sa...

I was recommended this website by means of my cousin.

I am not positive whether or not this put up is written through him as no
one else recognize such special approximately my trouble.

You are incredible! Thanks!

My site :: jackpot 6000 (Bigtweak.Ru)

Anonym sa...

I have bееn surfing onlіne morе than
thгeе hοuгs today, yet Ι never fоund аny intereѕtіng article like yourѕ.
Іt is prеttу woгth еnоugh for me.

In my vіew, if all site οwners and bloggeгs maԁe
gоod сοntent as yοu ԁid, the intеrnet will be much morе usеful than еvеr before.


Hеre іѕ my homeρage - näѕplastik ()