fredag 18 juli 2008

Nallekoftan färdig!



Kommer ni ihåg koftan som jag har hållit på att sticka till bebisen? Igår blev den färdig. Eller rättare sagt så bestämde jag att den måste vara färdig för annars kommer hon inte att hinna ha på sig koftan innan hon växer ur den. Dessutom blev jag less på att sticka.




Det som skulle ha varit, som jag skippade, var en kapuschong med små rosa öron. Det hade varit jättegulligt, men samtidigt ganska opraktiskt, stickningen blev ganska tjock, så en kapuschong hade varit mer i vägen än till nytta. Istället för kapuschong stickade jag en tunn mudd runt halsringningen.




Knapparna är som så mycket annat av mitt pysselmaterial, stugfynd. Jag hittade dem i farmors syskrin. Det blev ganska små silverfärgade blommor till knappar.


När jag letade knappar hittade jag en av farmors virkade fjärilar som jag skrev om för ett tag sedan, så nu kan snart min humla få några kompisar!


Inga kommentarer: