måndag 2 juni 2008

Tillökning på Edet zoo...

... tyvärr inte med något roligt. Han heter Stiga och är gul och är just nu ute och motionerar sambon runt gräsmattan. Jag hade mycket hellre velat ha en brun fyrbent gräsklippare, t.ex. i form av en häst.

Är det förresten inte dags att bebisen får en kanin i sommar, hon är ändå snart sju veckor och har redan jobbat i två dagar av sitt liv. Kaniner funkar också som gräsklippare om man bara har tillräckligt många (och inga grannar med ömtåliga blomrabatter).

Jag och bebisen har jobbat idag, bebisen var rejält less där framåt tretiden, och vilken arbetande själ är inte det? Det var bara hennes mor som tyckte att det var enormt roligt att motionera hjärnan med lite rejäl terminsplanering, så här efter 10 veckors mammaledighet. Mina stackars kollegor som har slutspurtat med betyg och annat kul tittade snett på min entusiasm.

2 kommentarer:

Catta sa...

JAAAAA!!! Ingen är lyckligare än jag att du knepat ihop ett recept, jag vet ju hur GOD den är! Dessutom måste min fotosjäl berömma det underbara fotot, underbart att du tagit upp det gröna från kryddorna i duken och lyktorna.
Jag skrattar så gott när jag läser om eran tillökning som är ute och motionerar din käresta. Det är inga roliga investeringar, men tyvärr nödvändiga såvida ni inte vill ha tillbaka alla nässlor... Kanske nästa inlägg handlar om nässelsoppa?? Kram på er och ha det gott, nu ger vi oss iväg!

Lisse sa...

Kan tänkas, jag hade en riktigt fin odling under vinbärsbuskarna som bara väntade på att få bli soppa!