måndag 30 juni 2008

Sveriges billigaste träningskort??

Jag är egentligen en utomhusmotionär, har alltid gillat att röra på mig, men jag har faktiskt aldrig varit medlem i en idrottsförening eller köpt ett gymkort. På vintrarna har jag motionssimmat, så något badkort har det ändå blivit. Jag har heller aldrig gillat lagsporter, på skolgympan kändes det alltid som att det var mitt fel att laget som jag var i förlorade. Det finns absolut ingenting i hela världen som kan få en att känna sig så värdelös som lagsporter om man inte är duktig. Därför håller jag mig borta från alla träningsformer där andra människor kan se hur jag presterar, både lagträning av alla slag och gym. Det är först på senare år jag har vågat mig till simhallen för att simma och att springa på vägar som leder förbi hus.

Hur som helst så blir det väldigt mycket si och så med löpningen sedan bebisen kom, jag kommer mig helt enkelt inte ut. Det finns flera anledningar, en är att sambon måste vara hemma för att passa bebisen, och när sambon är hemma vill jag hellre hitta på något med honom än att fara ut och springa. Den andra, och kanske viktigaste anledningen är att det är så jobbigt, jag har ju så oerhört dålig kondis nu för tiden, det är helt enkelt inge kul att springa då....

I morse regnade det när jag vaknade, jag hade inga planer för dagen. Trist att gå ut och promenera i regn... Då kom jag på att det finns en styrketräningslokal i hembygdsgården i byn där stugan finns! Jag betalar 120 kronor för hela familjens medlemskap i hembygdsföreningen, med fri tillgång till träningsredskapen. Jag kastade in bebisen i bilen och störtade iväg! Tyvärr höll de på att bygga i hembygsgården så jag struntade i träningen ända, det var ju det där med publik, men jag ska definitivt dit när de har byggt klart och träna!

Inga kommentarer: