tisdag 17 juni 2008

Lite sent för beach 2008, men kanske 2009...

För andra gången det här året var jag ut och sprang igår. Eller sprang och sprang, jag gjorde i alla fall ett tappert försök. Jag valde min kortaste runda, den är 2,4 km, och jag skulle tro att jag sprang knappt två km av det, men inte i sträck.

Hemma hade jag lämnat en trött sambo med en skrikande bebis, och det var faktiskt en pådrivande faktor, det säkert fördubblade min prestationsförmåga... Jag förstår inte hur bebisen kan veta att jag ska ut och springa och börja skrika då, hon skriker nästan aldrig annars.

Sambon påstod att jag skyndade mig iväg när hon började skrika för att lämna honom i sticket, men hon sov faktiskt gott när jag bestämde mig. Det var bara det att innan jag hade fått på mig trningskläder och hunnit iväg hade hon vaknat.

Förra löpturen sprang jag för ungefär en månad sedan, så med den regelbundenheten kommer jag nog varken iform 2008 eller 2009.

Har ni förresten varit in på tidningen IForms sida? Där kan man rita in sin löp-/promenadrunda på en karta och få veta exakt hur lång den är. Kul, tycker jag. Här är länken: http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1806&a=12358
När jag lade in den funkade inte sidan, men försök senare i så fall, den brukar funka.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Den funkar för det allra mesta! Jag lägger visserligen inte in löparrundor, utan promenadrundor/stavgångarrundor - men det är ju typ samma. Eller så inte. Men ungefär.
;-)

Lisse sa...

Det är precis samma, det är bara det att promenadrundorna tar längre tid

Kicki O sa...

Fattade ingenting av det där med egna löprundor. Det blev bara konstigt. Blä.