onsdag 4 juni 2008

Dessa underbara försommarkvällar


Igår tog jag och svägerskan Å en långpromenad. Det är trevligt med sällskap och extra kul är det att promenera omkring där man inte går så ofta. Den här gången var det jag som fick omväxling, och för mig som är lantis var det jättekul att gå omkring på villakvarteren och titta på folks hus och trädgårdar (värsta sightseeingen), inte för att det inte finns hus och trädgårdar där jag bor, lantligt bor jag inte...
Efteråt åt vi fruktsallad, det är så otroligt gott, det borde jag göra mycket oftare! Till slut ringde sambon och efterlyste mig, han som inte är barnledig skulle förstås upp tidigt och han ville hinna träffa sin bebis innan han somnade. Det hann han inte, han sov gott när jag kom hem. Det känns som slöseri att vara tvungen att gå och lägga sig sådana här riktigt fina försommmarkvällar.

Idag har mina blommor fått flytta ut på grönbete, visst har jag en fin amaryllis, men hur får man den att förstå att den är en julblomma? Det var meningen att jag skulle köpa lite sommarblommor också idag, men gissa vem som for iväg till blomsterförsäljningen med börsen hemma? Jag gör ett nytt försök imorgon... Imorgon kan det också hända att ni får veta vad jag skulle ha mattrasorna till som jag skrev om för ett tag sedan, mitt projekt närmar sig nämligen slutet.

Inga kommentarer: