onsdag 18 juni 2008

Många böcker blir det...



Var på bokcirkel igår. Mycket bokprat, men också mycket prat om allt möjligt annat än böcker. Vi hade bestämt att alla skulle ha med sig en bok som skulle lottas ut bland oss. För att fixa det var tvungen att åka in till sta´n. Det blev inte riktigt bara en pocketbok utan närmare bestämt fyra, det var nämligen rea, köp fyra, betala för tre. En ljudbok blev det också. Dessutom blev det en liten bok till bebisen, den hette "I staden" och var väldigt spännande, man hänger den på vagnen eller annat lämpligt ställe. Dessutom blev det en liten jacka och en spargris till bebisen.




Väl på bokcirkeln hade vi lotteri av de medhavda böckerna och dessutom var det flera stycken som hade boktips med sig, så jag kom hem med en ansenlig trave med böcker. Så vänta er en hel del recensioner här på bloggen i sommar! Värdinnan ME bjöd på härliga lax- och romröror på gott bröd, med rabarberpaj till efterrätt och det var bara genomtrevligt.




Alla ni som inte har någon bokcirkel, starta en genast!

3 kommentarer:

Catta sa...

Du har minsann inte legat på latsidan medan jag har gjort det i fjärran land, det har både blivit många projekt och ett ordentligt bloggande! Otroligt roligt att läsa, lite som en resumé av allt som jag missat.

Jag kan verkligen rekommendera "I sta'n", den är både spännande och överraskande samtidigt som det krävs lite finess för att kunna få ut det mesta av boken! En av de få böcker jag läst på senaste tiden...
KRAM!

Maud/En bok om dagen sa...

Det var roligt i går! Fram för mer bokcirklar åt folket! ;-)

Lisse sa...

Eller hur! Tack Catta för din recension av boken I sta'n, då slapp jag recensera den!
Catta, du och bebisen kan starta en pekbokcirkel! Finns det fler villiga medlemmar? Bokcirklar åt folket var det ju!