onsdag 25 juni 2008

Grannbyn Årets by!



Dagen började riktigt urtrist. Grått väder, inget planerat och ingen bil. Igår bakade jag upp min sista margarinklick, annars hade jag tänkt baka lite Biscotti-skorpor. Talboken utlyssnad och bebisen ville inte att mamma skulle sitta med näsan i någon bok just idag...




Precis när jag hade tagit på bebisen ytterkläder och skulle snöra på mig själv skorna för att ta en promenad i ruskvädret ser jag något som rörs utanför ytterdörren. BESÖK!!!! Snabbt av med skorna, tacka gud för att jag inte hade hunnit tala om gör hunden att vi skulle ut. In kommer sambons gamla kompis som bor i huvudstaden nu mer, men vars föräldrar har stuga en bit från oss. Hon brukar alltid förära med minst ett besök när hon är hemma. Genast kändes dagen mycket bättre!




Hon hann nästan bara ut genom dörren så ringde telefonen. Det var svägerskan C som undrade om jag var sugen på palt. Givetvis! Hämtservice och allt till grannbyn som firade att den blivit årets by med paltkalas, hästskjuts och underhållning. Paltarna smakade kanonbra, musikerna var duktiga, två av dem var för övrigt mina elever, och representanter från kommunen som höll tal.




Jag och svägerskans kompis E som är småbarnsföräldrar och hade armarna fulla av bebisar hade shoppingservice på loppisen som också fanns där. Jag och E pekade på vad vi ville ha, och personal shoppern C handlade och bar våra kassar -bättre kan man inte ha det, Tack C! Mina fynd ser ni på bilden. Bebisen fick också en liten mjukiskatt av sin moster C.





Det var gratis hästskjuts till alla barn, när vi skulle fara hem kom jag på att nu har jag ju barn, givetvis måste bebisen få åka hästskjuts, hon är ju ändå två månader! Vi gick ut och skulle titta på hästen, den var jättefin, en skäck (fläckig häst), lugn som en filbunke. Men tror ni att bebisen var intresserad? Hon SOV! Jag blir allvarligt oroad! Tänk om hon blir intresserad av grävmaskiner som hennes far vill!!! Hur som helst så insåg jag att det är dags att jag får tummen ur och börjar om att rida igen!

Inga kommentarer: