tisdag 10 juni 2008

Storfrämmande

Idag kom ett gäng kollegor och hälsade på. De hade med sig ett jättefint lapptäcke. Kollegan R-M (antar jag) hade verkligen hittat ett motiv som passar mig, en skog med en björn i. På kanterna hade alla skrivit små hälsningar och uppmaningar till mig och bebisen.




Extra glad och imponerad över täcket är jag eftersom lappteknik totalt övergår mitt förstånd. Hur kan en massa tygbitar som sys ihop huller om buller bli genomtänkta mönster och figurer i verkligheten? Jag är helt enkelt inte tillräckligt smart för att fixa det själv. Jag har försökt, och jag lyckades nästan få ihop en kyckling med kollegan R-M:s hjälp en gång, men jag förstår fortfarande inte hur det kunde bli en kyckling, och när jag skulle försöka göra den klar på egen hand blev det pannkaka av alltihop.

Än en gång - tusen tack alla kollegor och jättekul att så många tog sig tid att komma!!!

5 kommentarer:

Karolina sa...

Ja tänka sig vilken fin skatt du har fått med en massa rara hälsningar till dig och bebisen. Rabarberdrickan har jag hört talas om på annat håll och hon utlovar att den är smaskens, man kanske ska ta och försöka sig på den iår, men jag vill ju så gärna göra paj och kräm av dom första rabarberna men jag tror inte att grannen använder sina :)

Lisse sa...

Rabarberdrickan är perfekt att göra när rabarberna har blivit stora och man har blivit lagom less på paj och kräm, så du behöver inte välja antingen eller1

Anonym sa...

Hej Lisse!
Grattis till bebisen!
Skoj!
Bra blogg, är redan en ny favorit.
Kommer förbi i sommar.
Sköt om er
/Eva

Lisse sa...

Hej Eva! Kul att du har hittat min blogg! Du är så välkommen, både till bloggen och att hälsa på :-)

Anonym sa...

Kul med en blogg!
Ska prova potatissalladen men med kikärtor. Rökt makrill borde kunna passa till.

Håller med om lappteknik, det fixar jag bara när jag virkar rutor!

Kicki O