onsdag 13 januari 2010

Lyxliv

Både sambon och jag är hemma på dagarna nu och idag fick vi verkligen känna av hur lyxigt det är! Mitt på en vanlig onsdag kunde vi ta skotern och fara på utflykt bara för att det var så fint väder!! Lite kallt kanske det var, termometern visade på -11 grader och för första gången sen vi skaffade den så satte jag mig frivilligt i pulkan. När det finns någon att hälsa på inom lagom köravstånd så är det inte heller så farligt om det är lite kallt. Vi hälsade på svägerskan M och lilla S och sen fick lilla S också en skotertur för hon följde med oss hem.


Glänsande krom och bakelit, kan det bli mer retro?


Grillkorven grillade vi när vi kom hem i sambons gamla loppisfynd snapphanegrillen istället för över öppen eld ute i skogen. Snapphanegrillen är en elgrill modell 60-tal, perfekt för varma mackor och snabbgrillad korv. Dessutom är den riktigt snygg på köksbänken (även om den tar ganska stor plats i förhållande till hur mycket den används). På tal om loppis så var det länge sen jag var ute på en riktig loppisrunda- det kanske bli morgondagens projekt??

Inga kommentarer: