söndag 24 januari 2010

Hur många klor...

På BB har man tid att fundera på olika saker. En tanke som slog mig när jag låg där och betraktade den n ya familjemedlemmen var hur många naglar och klor jag egentligen har att klippa framöver. Nu är det dags för summering:

Min egna 10+10
Storasysters 10+10
Lillasyster 10+10
Hundens 10+8
Brun marsvinskille 10+8 8+6
Svart marsvinskille 10+8 8+6

Summa:114 st 106 st


Som tur är klipper sambon sina egna naglar själv i alla fall! Man kan också konstatera att jag måste ha ett högre ackord än en klo per dag om detta ska ros i hamn. Jag kan också förstå varför hunden alltid har för långa klor fast jag klipper och klipper och klipper.

Uppdatering: Vid närmare granskning visade sig marsvinskillarn ha 3 klor på varje baktass och 4 på varje  framtass, dvs sammanlagt 14 klor var. Det gör att jag bara har 106 naglar och klor att klippa sammanlagt.

Inga kommentarer: