måndag 11 januari 2010

Jag klarade det inte :-(

Vad jag inte klarade? Att ha julen kvar till tjugondedag Knut som är på onsdag. Jag brukar alltid uthärda, men det är enklare när man har ett jobb att fly till, att bara gå hemma och titta på tomtarna blev för stor påfrestning, så idag åkte julen ut.



Granen står naken i sin fot i väntan på att sambon ska komma hem och hjälpa mig att hiva ut den, julgardinerna är utbytta mot vanliga, till och med i vardagsrummet. Det blev vita gardiner där. Trist med vita gardiner, vita väggar och vitt utanför fönstren, men bättre än rött i ett år till i alla fall. När jag ändå var igång med rensningen så fick sig även diskbänkskåpet en duvning med trasan. VÄLBEHÖVLIGT! Nu när ljuset börjar komma tillbaka får man inte bara mer energi att röja och städa, man ser skiten på ett annat sätt också...



Nu är det bara att vänta på fettisdag så man får äta semlor. Jag såg att affärerna hade semmelpremiär idag men nog ska jag hålla mig någon vecka till innan det är dags att tjuvstarta med semlorna!

4 kommentarer:

Matte Hartman sa...

Jag tjuv åt en semla i fredags ;) MUMS!

Ingela sa...

Du var duktig som stod ut med julen så här länge. Vår åkte ut strax efter nyår...
Jag tjyvåt också temla i fredags ;)

Lisse sa...

Det är inte dumt med semlor!

Anonym sa...

undrar om det blir kommer att finnas hemgjorda semlor på edet. Det skulle smaka bra på fettisdag =)
//Lillbrorsan