lördag 30 januari 2010

Lördagkväll i januari igen

För två veckor sen gjorde jag ett "ordmoln" om vår lördagkväll. Då satt vi ensamma framför tv:n och slökollade för att vi inte hade så mycket annat att göra när Lillisen sov. Samma tid och plats den här lördagkvällen satt vi också framför tv:n och Lillisen sov men skillnaden är total, nu har vi en liten lillasyster som inte sov, soffan full med främmande och ingen tittade egentligen på tv:n. Båda mina bröder och svägerskor och en kompis med hennes två barn har hunnit vara här ikväll. Först blev det pizzafest, att rymma 8 pers runt vårt lilla köksbord är nära smärtgränsen, men finns det hjärterum finns det stjärterum, alla fick plats och alla (hoppas jag) blev mätta. Mycket bebisprat blev det, förlåt C, det kan inte vara så kul att höra på en hel kväll. Hur som helst så är det riktigt kul att ha huset fullt med folk! Varför ska det behövas en liten bebis eller en hundvalp för att man ska ta sig tid att hälsa på folk (för jag inbillar mig inte att det var oss de ville träffa ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Och jag som trodde att folket inte kom för att jag har ostädat;)

Kicki O