söndag 17 januari 2010

Ett monsterpar



Det senaste virkprojektet var ett monsterpar. Med ihärdig och entusiastisk hjälp av Lillisen virkade jag klart det sista till radiosportens skidsprint på förmiddagen. Det var meningen att båda tvillingarna skulle få ett hjärta, men jag lyckades inte få fast det ena tillräckligt hårt, därför struntade jag i det helt och hållet istället. Framför allt med tanke på att det är en liten en som ska få den. Den ena tvillingen får helt enkelt vara hjärtlös. Lillisens entusiastiska hjälp var att öppna alla nyckelringarna och sprida ut dem bakom kökssoffan, undersöka alla bradsen och blanda ihop dem i virkpåsen bland garn och annat och så förstås att linda upp och trassla in sig i garnnystanen plus att hon hann sticka sig på stoppnålen som jag fäster trådar med. På baksidan av  monstren har jag fäst en nyckelring där jag har skrivit en liten hälsning till mottagaren istället för ett kort. Storleken på dessa små monster gör att de passar bra att använda som nyckelring eller som väskdekoration även oim jag tror att just dessa två kommer att bli leksaker.

1 kommentar:

Catta sa...

Dom är ju så coola! Jag älskar min!
Kram c