torsdag 7 januari 2010

I-landsproblem

Vi är nog nästan de enda som inte redan har tagit bort allt julpynt. Jag är envis och uthärdar alltid med mitt julpynt till tjugondag knut. Nästan en vecka kvar med tomtar, stjärnor och julgran alltså. Jag tycker att man hinner ha "som vanligt" så stor del av året ändå att jag gott kan ha julpyntat en vecka extra. Dessutom är det så underbart skönt att få bort allt pynt om man har hunnit bli riktigt, riktigt skitless på det. Däremot börjar det bli dags att återuppta uppdraget som jag misslyckades med under hela förra året - att hitta ett par fina vårgardiner till vardagsrummet.

Förra årets taktik var att låta julgardinerna sitta uppe tills jag skulle hitta ett par fina vårgardiner. Det var en dålig taktik, jakten på vårgardiner övegick till jakt på sommargardiner och sen till höstgardiner utan att jag hittade några som jag gillade, så julgardinerna blev uppe hela året. Nu ska jag byta taktik, sätta upp ett par gamla gardiner och samtidigt leta vidare efter några fräscha våriga gardiner. Julgardiner i ett helt år till känns INTE lockande... Kanske är en bättre taktik helt enkelt att ge upp och hoppas på att jag råkar snubbla över några fina gardiner till vetttigt pris, dessutom färdigsydda.

Är inte detta vad som kan kallas för praktexempel av i-landsproblem?? Hur länge julpyntet ska sitta uppe och hur man ska hitta ett par gardiner som duger när man har ett helt skåp proppfullt med gardiner. Oj vad jag är glad att jag inte har värre saker än så att ägna min energi åt. Hoppas verkligen att livet får fortsätta så ett bra tag till...

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Här är julen också framme. Den ryker nog till helgen, men än har jag inte iddas - och dessutom så är det väl ändå så att "tjugonda' Knut dansas julen ut"?