torsdag 8 januari 2009

Julgransplundringen påbörjad

Idag har jag påbörjat julgransplundringen trots att det är fyra dagar kvar till tjugondag Knut. Annars är jag väldigt envis genom att vägra ta bort julpyntet före Knut, jag tror att det är bra för oss att få bli ordentligt less på saker och att få längta och vänta. Därför tar jag inte fram ett enda julpynt före fredagen innan första advent och tar inte bort något före Knut. I år blir det nog ändå så att jag fuskar med två dagar, jag tror inte att jag kommer att ha tid att städa på tisdag, istället får det nog bli på söndag som julpyntet ryker. Och sedan är det VÅR, även om det antagligen är många dagar kvar med riktig vinterkyla. När julpyntet förvinner blir det så ljust och fräscht och då kommer tulpanerna, bara det ett vårtecken.

Hur jag har påbörjat julgransplundringen? Jag och sambon åt upp de vise männens kameler till eftermiddagskaffet idag. Litet luddigt i munnen var det, och litet unket smakade det, men det hör till pepparkakshusplundring.

2 kommentarer:

Catta sa...

Den som ändå hade ett pepparkakshus att plundra...

Lisse sa...

Vi kanske behöver lite hjälp..