torsdag 15 januari 2009

Ett armband




Hälsade på hos vägerskan C och brorsan igår kväll. Jag hade slitit av ett halsand under dagen som låg och skrotade i fickan. Svägerskan C som är allmänbildad i pyssel plockade fram smyckestillverkningsgrejerna och fixade halsbandet på en kick. När grejerna ändå var framme fick jag testa att göra ett armband. Det var riktigt kul, dessutom finns det ju så enormt många vackra pärlor att köpa. Kombinera dessa med min mammas egenhändigt slipade stenar och man skulle kunna göra hur läckra och unika smycken som helst. I mitt armband är det dock inga stenar, bara pärlor i svart och brons med silverkedja mellan. Silver och brons är ju inte så vanligt i kombination, men jag tycker att det blev riktigt fint.

1 kommentar:

Johan sa...

hej på dig lillan har nästan ätit upp yoga skiv fodral.