onsdag 21 januari 2009

Orkade inte åka skidor

Jag har bestämt att varje dag jag har möjlighet ska jag ta en tur på längdskidorna, även om det bara blir en kort sväng. Ikväll orkade jag inte. Jag kände mig totalt slut och egentligen var det inte själva skidturen jag inte orkade utan det var att gå ner i källaren och byta kläder som kändes helt övermäktigt. Istället tog jag en promenad, min kortaste runda, för det var rätt sent så jag tyckte inte att jag hade tid med en längre, och inte ork heller.

Jag hade bara gått 50 m så ångrade jag att jag inte tog en skidtur istället. Jag övervägde att gå in igen och ta på mig vindbyxor, underställ och pjäxor, men insåg att innan jag skulle ha gjort det så skulle klockan ha varit alldeles för mycket, dessutom finns det alltid en fara att man fastnar i tv-soffan om man går in igen när man väl har kommit sig ut. Jag känner mig själv :-)

Nu är jag inkommen från den korta promnaden och känner mig helt plötsligt pigg som en nötskrika igen. Tänk vad lite frisk luft kan göra!

Inga kommentarer: