måndag 2 november 2009

Overallen är tillbaka på nålarna!

Japp, äntligen har jag fått tag i rätt garn så att jag kan sticka Lillisens overall. Och en hel del stickande lär det säkert bli efterom sambon jobbar borta i veckan. Det var stora Ica i stan där jag hade köpt garnet från första början som hade fått hem mer igår när vi var och veckohandlade! Just när jag började misströsta.

Nu väntar jag på mycket rolig post de närmaste veckorna. Det började idag med att jag fick en fotobok som jag har beställt från ett gratiserbjudande från Fuji. Den var riktigt fin även om vissa av bilderna inte riktigt höll måttet från mobilkameran till upptryckt version. Men det hade jag räknat med. Det som var svårt var att från bildskärmen bedöma kvaliteten på bilderna, en bildskärm har ju betydligt lägre upplösning än en tryckt förstorad bild.

Nästa roliga post borde vara ett paket från Panduro, jag och svägerskan M och svärmor har gått ihop om en beställning, så snart ska jag börja vika askar och dekorera julgranspumlor...

Det sista jag väntar på är ett paket från min hemlige bokvän i pocket och prassel, det sista paketet för den här gången. Men det är första skickardag idag så det kan nog dröja en vecka eller två innan det paketet kommer.

Jo, jag väntar på ett paket till, jag var på Me and I-party i torsdags (homeparty med barnkläder) och beställde lite julklappar till Lillisen.

Nu ska jag sticka vidare på Lillisens overall. Igår var vi i sambons familjs stuga och grillade korv, då hade hon verkligen behövt en varm skön stickad overall under uteoverallen. Dagarn blir ju inte varmare så det är bara att lägga på ett kol med stickandet!

2 kommentarer:

Den hemliga bokvännen sa...

Sitter här och funderar på vad mitt sista pocket och prassel paket till dig ska innehålla, den här gången var det lite svårare.. Finns det några önskemål? På böcker, eller genre?

Lisse sa...

Hm. Jag håller just nu på att lyssna på Jan Guillous memoarer, och just biografier och memoarer är genrer som jag nästan aldrig läser. Så kanske något sådant. Jag är intresserad både av nutida och historiska personer. Science fiction och fantasy är också genrer som jag inte läser ofta, så är du en som är insatt i de genrerna så vore det kul med ett lästips! Förresten - skicka din favoritbok vet jag (om du inte redan har gjort det förstås :-) !