måndag 30 november 2009

Aha-upplevelse

Snöfall idag, och julstämningen kom tillbaka. Jag blev akut sugen på hamburgare ikväll. Så sugen att jag var tvungen att fara in till stan och köpa en. Då gjorde jag en upptäckt, klockan var nio och det var fullt med trafik ute på vägen. I min mammaledighetsvärld som gräsänka har jag trott att hela världen stannar av klockan åtta på kvällen, då somnar Lillisen och därmed har jag inte kunnat lämna huset på hela sommaren och hösten efter den tiden. Nu blev jag helt plötsligt påmind om att man faktiskt kan lämna sambon hemma och ta en kvällspromenad eller en kvällsburgare när Lillisen har somnat. Sambon blev också sugen på hamburgare när jag började prata om det så det blev så att jag köpte oss en var och sen satt vi i vardagsrummet och åt, också en bortglömd erfarenet, det kändes riktigt busigt. Vilken aha-upplevelse!



Sen, efter hamburgaren så hann jag faktiskt gott och väl med en promenad i snön med hunden också! Det var den första promenaden för hunden på ca två månader, först hade hon tre veckors total vila före operationen i hopp om att knäet skulle självläka och sen har hon haft så ont efter sin operation att hon inte har kunnat gå på alla fyra ben mer än några tiotal meter. Men nu är hon pigg som en nötskrika, skulle helst vilja springa lös och hoppa jämfota, men det får hon inte riktigt göra än. En glad svans hade hon ändå när vi gick på våran kvällsrunda. Ungefär en kilometer blev det och det var nog ganska lagom, nu gäller det att börja träna upp knäet försiktigt så att hon inte överanstränger det. Men frågan är nog ändå om inte jag är gladast, oj vad jag har saknat våra kvällspromenader!

1 kommentar:

Catta sa...

Förstår jag det och det är SÅ härligt att promenera i ett vinterlandskap. *håller tummarna att snön får vara kvar*
Kram Catta