torsdag 5 november 2009

Lillisens overall är klar!


Så här blev den! Lite väl spräcklig för min smak egentligen, men den lär fylla sitt syfte att hålla Lillisen varm under uteoverallen i alla fall. Just nu inviger hon den ute i vagnen. En förändring måste jag nog göra, nämligen att sätta en dragkedja istället för knappar. Dels har jag lyckats få knapphålen på olika avstånd från varandra, det är inte så lätt att mäta stickat tydligen... Dessutom missuppfattade jag beskrivningen, förstod inte att det skulle vara rätstickning närmast kanten där knapparna ska sitta. Slätstickningen som jag gjorde bara krullar ihop sig hela tiden så attt det blir glep mellan knapparna när overallen är stängd. Vet någon hur man kan göra för att få en ihopkrullad kant att bli slät? Annars borde ju dragkedja fungera bra...
Overallen verkar då vara uppskattad, direkt när Lillisen fick syn på den i morse försökte hon ta den på sig, och ni ser att det är med glad min hon poserar i sin nya outfit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin! varmt och härligt at ha under overallen i vinter.kram F1

Anonym sa...

Grattis! Det gjorde du bra, men nu är du väl helt sysslolös?
Kicki O