måndag 30 november 2009

En ask till



En hundask. Kroppen är en kvadratisk ask, huvudet en "plattare" modell men båda askarna bygger på samma mall.




För att fördriva tiden medan vi väntade på att maten skulle bli klar tog jag fram lite papper och en penna så att Lillisen skulle ha något att göra. Samtidigt passade jag på att använda en av mina egentillverkade mallar och göra en av askarna från boken som jag köpte förra veckan. Lite "epig" blev den för jag hade nämligen slut lim så jag fick tejpa istället. Lite glitter på ryggen och öron och svans så saknas det bara en sak - något att stoppa i den. Kanske blir det någon liten julklapp. Det ryms ju faktiskt två presenter i den, både i huvudet och i kroppen. Jag ska rengöra kameralinsen och försöka knäppa en tydligare bild av hur den egentligen ser ut. Men ni får hålla till goda med det här så länge...
Uppdaterad: Nu ser ni tydligare bilder av asken från olika vinklar. Det vita på ryggen är glitter....

2 kommentarer:

Catta sa...

WOW så läcker! Verkligen något att ta efter, jag får komma förbi och låna mallen.
Kram C
PS Lule' på torsdag??

Lisse sa...

Torsdag blir bra. Mallen kan du få rita av så får du en alldeles egen!