måndag 30 mars 2009

Skidtur i snökaos

Nej, mina krukväxter får klara sig ett tag till, de fick ju faktiskt en dos härligt brunt akvarievatten så sent som igår, fullt med näring. MUMS!

Istället spände jag på mig skidorna när sambon kom hem från bilspekulationerna. Dagens tur gick som vanligt ut på isen. Om det var svårt att åka förra veckan, kolsvart med blåis randad av skoterspår, så var det minst lika svårt idag. Visserligen var det mycket ljusare idag även om jag inte hann ut medan det var dasljus kvar, men himlen var ljusare i och med att det var mulet och det har kommit alldeles vit ren snö på isen. Snön var tvärtom nog så färsk, den föll nämligen för fullt från himmelen. Det i sin tur gjorde sikten kort, dessutom fanns det knappt några skoterspår, det var inte så många skotrar som hade hunnit ut ikväll. Det blev en kort runda, härligt trots föret, temperaturen var perfekt och det är så himla mysigt när det snöar. Undrar hur länge till skidsäsongen kommer att hålla i sig den här vintern? Jag kom på mig själv igår att gruva för sommaren. Vad gör man egentligen på sommaren när man varken kan åka skoter eller skidor??? När man dessutom har en sambo som jobbar som mest och knappt har någon semester. Nä, tacka vet jag vintern.

Inga kommentarer: