söndag 22 mars 2009

Skidtävling

Igår gjorde jag något som jag aldrig i hela mitt liv har gjort förut. Jag var med i en skidtävling. Det var sambons jobb som hade en familjedag där man kunde roa sig både med skidtävling och pimpeltävling. Med tanke på att jag faktiskt har fått till några skidturer både med och utan hund varje vecka så var valet givet för min del. Jag slutade som trea av 8 deltagare i damklassen! Jag är omåttligt stolt även om jag, när jag såg tiderna, tänkte att jag borde ha kunnat åka lite snabbare, jag hade andraplatsen inom räckhåll.

Men jag känner mig ändå nöjd, jag gjorde mitt bästa och entredjeplats var het ok, jag trodde att jag skulle ligga någonstans i mittenskiktet, jag har som sagt aldrig åkt någon skidtävling förr och jag hade ingen aning om hur det går till eller hur fort andra människor åker. Hon som vann var en aktiv skidåkare av helt andra mått än vi andra amatörer, så hon låg över tre minuter före tvåan, och jag låg tjugo sekunder efter hon som kom tvåa.

På kvällen var det bankett och prisutdelning och jag blev en vattenkokare rikare!

Söndagen har ägnats åt en promenad på isen med sambo, bebis hundar och sambons syster och man hemma hos dem, en pizza till lunch och en sparktur på "vår egen" is här hemma med bebisen i sparklådan på eftermiddagen. Under tiden skottade sambon fram grillplatsen på baksidan och vi fikade lite innan vi gick in och vilade middag medan bebisen sov. Ibland går man över ån efter vatten när man är ute och kör skoter flera herrans mil när man har det så himla bra hemma på sin egen baksida. Men vad tråkigt det skulle vara att alltid vara hemma...

Inga kommentarer: