tisdag 17 mars 2009

PRK-kakor ca 12 st



Bebisen är sjuk igen och sambon höll på att krevera av att ha varit tvungen att vara inomhus en hel dag. Han skyndade sig ut i garaget så fort jag kom hem från jobbet och jag passade på att lyssna på Åsa Larssons senaste som ljudbok och baka några superenkla godiskakor. Receptet hittade jag i en pärm när jag var cafévärdinna på ridskolan där jag startade min ryttarkarriär.




100g margarin


½ dl socker


½ dl sirap


2 msk kakao


(hasselnötscreme)




Blandas i en tjockbottnad kastrull. Koka ihop några minuter till en kolasmet på ganska hög värme.




3 dl corn flakes


2 dl kokos


2 tsk vaniljsocker




Tillsätts i kolasmeten efter kokningen. Klicka ut blandningen i småbrödsformar med hjälp av två teskedar.




ev. blockchoklad

Smält choklad och pensla på kakorna som garnering.

1 kommentar:

Karolina sa...

Åhhh dom där åt man nästa ihjäl sig på för några år sedan man fick dom som pantgodis på höstadiet :) och jag vet att dom är precis lika goda fortfarande. På tal om goda så hittade jag 3!!! chokladkakor i postlådan tidigare i veckan. TACK så otroligt mycket för dessa, en är redan slut och den var HUR god som helst *slurp*.
Hoppas lilljäntan kryar på sig fort.
/Karolina