tisdag 3 mars 2009

Sjuk sjuk

De senaste dagarna har det varit eländigt på Edet zoo. Jag har åkt på en ny förkylning, näsan droppar som en otät vattenkran. Bebisen är lite rosslig i halsen, men helt klart den piggaste av oss för sambon har åkt på ryggskott så han ligger tryggt parkerad i soffan. Vi som skulle leva uteliv med skidåkning och skoter och stuga och massor med mat lagad över öppen eld. Man ska aldrig planera... Dagens ridpass fick jag ställa in förstås, typiskt, typiskt.

Istället har det blivit en hel del shopping faktiskt. Jag var tvungen att skjutsa in sambon till naprapaten. Som tur var erbjöd sig f1 att vara barnvakt till bebisen Helt otippad fick jag helt plötsligt en stund på egen hand på stan medan jag väntade på att sambon sakulle bli kotknackad. Jag passade på att fynda en kofta till mig själv, ett par skor till bebisen och fibervadd till mitt senaste virkprojekt. Tyvärr orkade jag inte med stadslivet så länge, jag fick kasta in handduken redan efter en haltimme, då hade jag frossa samtidigt som jag kallsvettades och benen kändes som överkokta snabbnudlar.

På kvällen tog jag och svärmor en tur till en garnaffär som hade rea. Det är en som har gjort garnaffär i sitt garage och det är HUR mycket garn som helst på liten yta. Det är helt sanslöst vad mycket garn det finns! Jag har tänkt experimentera lite med att virka leksaker till bebisen, därför blev det fyra nystan pastellfärgat bomullsgarn idag. Bebisen har redan undersökt dem och de verkade få godkänt!

Inga kommentarer: