onsdag 1 april 2009

Vi drar till fjällen!

För flera veckor sedan blev vi inbjudna att komma till Hemavan med sambons syster och hennes familj. De har möjlighet att hyra en stuga där ibland. Olika saker som pengar, min brorsas trettioårsdag som infaller under helgen, jobb för sambon och svårt med ledighet för mig hade gjort att vi hade lagt ner det där med fjällsresa det här året. Men ibland är tillfälligheterna på rätt sida. Pengaläget har inte direkt förbättrats, bilen gick sönder i veckan och en verkstadsräkning på 8500 var inte vad vi hade önskat oss, men ledigheten fixade sig, sambons jobb blev flyttat till måndag istället för fredag och brorsan gav oss dispens från trettioårskalaset :-) Imorse blev det klart att verkstaden kommer att hinna fixa bilen till imorgon eftermiddag så då bestämde vi att vi drar västerut!



Kvällen har ägnats åt packande, nu har vi bara ett problem kvar att fixa, nämligen hundvakt. Kanske får datorn följa med, då kan jag uppdatera er under helgens gång. Om inte och om vädret sviker, så har jag bunkrat med bok, ljudbok och en korsordtidning.


Packningen förutom mat och skidor.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Ha det så trevligt! Vad kul att fara iväg på lite semester!

Anonym sa...

Är det i helgen så kan jag ta vovven. Jossan