onsdag 11 mars 2009

Ridtur

Jag kom iväg på en ridtur igår kväll. Och det var precis så härligt som jag hade önskat att det skulle vara!

Lite extra kul var det att träffa en av mina klasskompisar sedan gymnasiet som har hästen i stallet där jag rider. Hon hakade på mig och B på ridturen. Vi pratade om hur man tappar kontakten med alla sina gamla klasskamrater när man slutar skolan. Varken hon eller jag hade någon kontakt med någon annan från klassen mer än ganska sporadiskt och trots att jag har ridit i stallet där hon har sin häst i över ett år, så har vi aldrig sprungit på varandra där tidigare. Det är konstigt och ganska trist att man inte är bättre på att hålla kontakten. Klassen som jag gick på universitetet med har jag bättre kontakt med, vi har nämligen ett gemensamt diskussionsforum där alla skriver någon gång då och då och uppdaterar vad som händer i våra liv.

Tänk vad en ridtur kan väcka tankar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att det är trist att man så lätt tappar kontakten. Jag har inte mer än sporadisk kontakt med de som jag gick högstadiet med. En tjej från gymnasiet träffar jag då och då dock.

Kul med diskussionsforumet!!!

Catta sa...

Så härligt att du äntligen fick din ridtur! Kram