torsdag 12 mars 2009

Världens bästa jobb!

En dag varje år har jag världens bästa jobb. Det är när skolan har friluftsdag. Framför allt om solen lyser från en klarblå himmel och alla elever och lärare är glada (jag är ganska säker på att det i allmänhet är lärarna som är gladast, många elever skulle med glädje ha vanliga lektioner istället för att tvingas sitta i en skidbacke en hel dag).

Jag hade med mig längdskidorna och jag hann faktiskt åka en runda på 11-km spåret. Riktigt jobbigt, jag hade trötta, tunga ben, träningsvärken efter tisdagens ridning satt precis i som bäst. Dessutom hade jag dåliga skidor, jag hade varken glid eller fäste, jag fick saxa uppför backar som var så små att de knappt syntes och i nerförsbackarna stod jag stilla innan backen ens var slut.

Några åk i pulkbacken hann jag också med, men jag tyckte att det var dåligt glid på sopsäcken som jag åkte också, kanske är det bara jag som har för stora krav på hastigheten?

Det allra bästa var som vanligt att sitta och umgås runt elden. Man får en chans att lära känna sina elever på ett annat sätt när man umgås utanför klassrummet. Dessutom passade sambon och bebisen på att komma och hälsa på oss en stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, det är härligt med friluftsdagar!!!

Håller med dig! Visst är det så att ytliga böcker kan väcka en massa tankar.