söndag 28 november 2010

Och så här gick det...

Hästkursen i lördags var precis så rolig och givande som jag hade förväntat mig. Jag blev påmind om något som jag helt har glömt bort att fokuser på när jag rider, nämligen hästens ställning. Eller kanske rättare sagt, jag fick en enkel och självklar (när man tänker efter) förklaring till varför det känns som att hästen tappar "balanseringen" biland när jag rider. Nu vet jag vad jag ska jobba med den nämaste tiden. Och att jag ska börja spara pengar så att jag har råd att vara med på fler kurser. Tränaren som jag red för var för övrigt hon som skriver på häst- och ridbloggen "På spaning efter klassisk ridning" som jag har länkat till här till höger. Hennes senaste inlägg om en artikel i tidningen Hästmagasinet var förresten riktigt intressant. Det kan ni som är lite mer hästintresserade än normalpersonen gå in och läsa. Och trots mitt kaxiga outfitinlägg i fredags frös jag. Jag frös ända från lunch och till någon gång mitt i natten, trots att jag hade flera lager kläder på mig hela kvälln, trots en varm dusch och trots att jag sov i både tröja och dubbla täcken i sängen. Brrr. JAg fryser fortfarande när jag tänker på det. Inte bara jag frös. Även hästtransporten frös, så en hel timme gick åt bara för att försöka få lös hästtransporten från dragkroken på bilen. Till slut, med hjälp av värmepistol, hammare och skruvmejsel samt hästägarens make och min pappa och så mycket muskelstyrka att stödhjulet gick sönder, lossnade äntligen hästtransporten från bilen.

Helgens andra projekt, att fira första advent, blev en lugn historia. Sambon tillbringade natten på fest och jag kan inte sova förrän flocken är samlad, så jag sov mellan 4 när jag hade han under kontroll, och 5.30 när lillasyster vaknade den här natten. Jag var nästan lika sliten som sambon idag... De mest akuta söndagsritualerna, nämligen veckohandling och marsvinsstädning har blivit gjort, inte mycket mer. Jo, förresten jag var tvungen att rätta en stor bunt elevtexter inför morgondagen och det gjorde jag nyss. Men oj vad sängen ska bli skön snart! Nu kan ni räkna med att det blir tyst här på bloggen några dagar för den här veckan börjar utvecklingssamtalen...

Inga kommentarer: