lördag 20 november 2010

Julstämning!


Idag har vi varit på julmarknad vid kyrkan. En massa tända ljus, ett lagom lager med vit snö, gråtung snöhimmel, en kyrkstuga med tänd brasa och massvis med glögg. På församlingsgården hade de bland annat ett pysselrum där alla barn fick tillverka pyssel.Vi blev kvar där länge. Kusinen gjorde en väldigt kreativ skapelse med tändstickor och bokmärken och allt möjligt häftigt!

Jag och Storasyster med kusin åkte hästskjuts och storasyster vågade till och med klappa hästen. Så nära en häst har hon aldrig varit förr, jag tror minsann min terapi funkar! Tidigare har jag heller aldrig fått henne att vilja åka hästskjuts, hon har helst bara velat gå så längt som möjligt från de hemska monstren till djur. Jag tror det var när hon såg mormor rida för några veckor sen den värsta rädslan gick över!

Kusinen sover över hos storasyster för första gången inatt. De har sprungit omkring i pyjamas i flera timmar, så man kan lugnt kalla det pyjamasparty! Sedan fikade vi kvällsfika innan de kröp ner bredvid varandra i gästsängen. Nu är det faktiskt tyst så förmodligen sover båda två!

1 kommentar:

Kicki O sa...

Vilken alldeles perfekt dag! Jag får nog gå på marknad själv,inget av barnen vill följa. :(