torsdag 4 november 2010

Betongdamm...

Nu är det 10 veckor sen sambons hemmafrid bröts och vår värmepanna havererade. Sedan dess har han gjort ett hästjobb med att ringa och riva och passa rörmokare och köra bergborrmaskiner och bygga och bila och gjuta. Samtidigt som han har varit hemmapappa på heltid.

Själv har jag dåligt samvete över att jag inte har hjälpt till alls utan mest beklagat mig över att det är skitigt överallt av betongdamm och över att tvätten är smutsig igen innan man ens har hunnit hänga upp den. Snart är nog smärtgränsen för vad min kära orkar med, men nu är vi förhoppningsvis inne på slutspurten också... I veckan kom rörmokaren och kopplade ihop värmepumpen med borrhålet, det enda som är kvar att göra är att docka ihop garaget med husets värmesystem och att bygga igen alla hålen i väggarna där slangarna far igenom.

Jag som hade planer på att tapetsera och fixa till i vår hall den här vintern. Några sådana projekt kommer inte att bli av den närmaste tiden, det är säkert! Nu håller jag bara tummarna för att inget annat går sönder på ett tag...

Inga kommentarer: