måndag 22 november 2010

Vad står det i horoskopet idag tro?

Idag måste alla stjärnor och planeter på himlavalvet stå¨perfekt på rad för att allt ska gå min väg. Jag har haft ett sådant "flow" hela dagen. Visserligen vaknade Lillasyster klockan fem med blöjan fullproppad, det var bara att stiga upp och avslutan natten med en rejäl skitrensning. Sedan var hon vaken tills precis innan min väckarklocka ringde.

Då började flowet! Eftersom jag redan hade varit vaken i 1½ timme var jag pigg och på gång redan från början. Dessutom vaknade Storasyster tidigt så hon hann äta sin välling och se på Bolibompa tills hon var nöjd. Då hade jag precis ätit frukosten och läst tidningen klart och vi låg minst fem minuter före vår vanliga morgontidsplan. Tandborstning och kläder på utan protester (nästan) och när vi satte oss i bilen, låg vi fortfarande mer än fem minuter före idealtidsplanen.

På jobbet var dagen perfekt förberedd, jag hann dricka kaffe i lugn och ro innan lektionen (inget av detta har inträffat tidigare denna termin, även om det var regel förut). Alla varorna stämde precis med beställningslistan och jag jag hade inte glömt att beställa något. Eleverna jobbade koncentrerat på alldeles självständigt och jag hann plocka iordning allt i salen inför veckan, det jag brukar göra efter första lektionen i vanliga fall. På planeringstiden hann jag skriva klart alla utvecklingssamtal och ta en riktig lunchrast.

När eftermiddagslektionerna började hade jag hunnit pricka av alla punkter på dagens "att-göra-lista" och dessutom hunnit fixa lite bra att ha-grejer för framtiden. Eftermiddagslektionerna flöt också på med perfekt arbete av alla elever. Allt detta gjorde att jag faktiskt kunde fara hem direkt efter sista lektionen vilket gjorde att jag slapp få skäll av sambon för att jag jobbade "över" igen.

Sambon hade i sin tur fått en rejäl sovmorgon av Lillasyster så han var pgg och alert och inte det minsta sur över att det var min riddag idag. Vilket i sin tur gjorde att det var extra kul att fara till stallet på kvällen. På stallet fick jag ha ridplanen för mig själv, det föll en underbar julesnö och hästen skötte sig perfekt. Väl hemma var jag ju redan påbyltad så då passade jag på att ta en långis med hunden också. Och nu avslutar jag kvällen med en god kopp te och sen en lång härlig dusch!

Inga kommentarer: