söndag 7 november 2010

Ytterligare vantar

I helgen snöar det ute och jag verkar totalt ha snöat in på vantar. Den här gången var det storasyster som fick ett par hederliga hemstickade vantar. Dessa vantar är lite lustiga, för de är inte alls likadana. Det är garnet Fantasi från Järbo, hela nystanet har ett enda långt färgschema. Det innebär att vantar blir helt olika om de stickas ur samma nystan. Garnet innehåller dessutom många olika färger, så det blir verkligen fantasifullt. Ännu mer fantasifulla blev vantarna med virkade blommor på handryggen. Helst hade jag velat ha ännu mer 3D-effekt på blommorna, men det parktiska fick bestämma, så det blev ganska tight påsydda blommor utan "utstick". Jag får sticka mig ett par mindre praktiska vantar till mig själv, jag har inte riktigt samma slitage... Blev faktiskt sugen på att testa mönstersticknng, kanske det blir ett par skatvantar till mig själv lite senare?

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Jag tror att det där garnet blir jättefint att sticka mönstrade vantar i, tillsammans med svart bottenfärg. Har sett något liknande i en mycket inspirerande garnbutik!

Lisse sa...

Det är precis något sånt jag går och filar på...