onsdag 17 november 2010

Fullt ös medvetslös

Jag vet att det är ett gammalt uttjatat rim, men just nu är det faktiskt så. Jag trodde att det skulle lugna ner sig nu när värmepannan är helt färdiginstallerad, men då satte det full fart på jobbet istället. Måndag och tisdag hade jag olika kursaktiga sammankomster, dels den obligatoriska datakursen som gav en så bra idé till jobb- bloggen. Dels facklig info som också hade en del goda nyheter med sig, inte beslutade ännu men ändå...
'
Kursande är alltid inspirerande men det är också tidskrävande eftersom det kräver en hel del extra för- och efterarbete för att planera åt vikarien, man kan inte direkt kräva att vikarierna ska improvisera, något som jag själv fliitigt gör, framför allt när jag har ont om tid. Dessutom försvann nästan all min planeringstid den här veckan eftersom den låg just när jag var på kurs.

Som grädde på moset ska alla åttor ha sina skriftliga omdömen den här veckan, något som tar mellan 45 minuter och 2 timmar per klass. Jag har tre åttor i hk och två i svenska, då kan ni räkna själva hur mycket tid det tar. En träff med en elev (och förälder) som vill byta klass ska också rymmas den här veckan vilket innebär att min sovmorgon på fredag blir rejält kapad. Allt detta ska dessutom klaras av med rinnande näsa och värkande huvud och frossa eftersom jag har drabbats av den här höstens första förkylning. Just ja, en och annan lektion ska ju också klämmas in förstås... Men att hinna hitta på något med familjen, det kan jag nog glömma den här veckan. Bloggen, den får också ligga på sparlåga tills tiden har bromsat upp igen.

Inga kommentarer: