torsdag 1 oktober 2009

Fulltecknad kalender trots att jag är ledig

Helt plötsligt har jag råkat ut för det som alla daglediga brukar påstå, nämligen att de har så fulltecknad kalender att de inte skulle hinna med att jobba. I morse missade jag vår tid på bilprovningen. Jag skyller på att det var direkt på morgonen den första, jag hade helt enkelt inte hunnit bläddra fram månadens blad i väggalmanackan.



På eftermiddagen kom en gammal kollega förbi och hälsade på, jättetrevligt, hon får gärna komma oftare, speciellt med tanke på att hon jobbar i grannbyn så hon har faktiskt vägarna förbi! Det tråkiga var att vi inte hann surra så länge som jag hade velat, jag var nämligen tvungen att fara till veterinären med hunden. Hon har varit halt till och från ganska länge, det har dykt upp när hon har busat för hårt med andra hundar. Vi har låtit henne vila och sedan har hon blivit bra igen på någon dag. Skillnaden nu i helgen var att hon blev halt av att bara springa på egen hand, utan att hon hade busat och dessutom har hon rejält ont och knäet har varit riktigt uppsvullet. Så idag var det dags att ringa tll veterinären och höra om de kunde kolla upp det.



Hunden var så lugn och fin när vi satt i väntrummet, fast det var fullt med andra hundar där, men när vi fick komma in i undersökningsrummet så fick hon panik. Hon var så skräckslagen att hon var helt okontaktbar, så det vara bara att trycka i henne lugnande för att ens kunna undersöka henne. Hon var så uppstressad att hon inte somnade av det lugnande, hon blev bara aningen lugnare, jag fick ändå hålla henne rejält hårt bitvis när hon blev undersökt. Det visade sig i alla fall att det förmodligen är det bakre korsbandet som har fått sig en knäck, så veterinärerna tömde knäet på svullnadsvätska och fyllde på ny konstgjord ledvätska. Nu är det total vila som gäller i tre veckor och har det inte blivit bra då så blir det operation. Tur att vi har försäkrat henne!

3 kommentarer:

Faster 2 sa...

Lycka för faster som fick låna lillisen. Alltid kul och jag gör gärna om det!

Lisse sa...

Ja, det var ju en himla tur att du kunde ta henne, det hade aldrig gått att ha henne hos veterinären! Då hade det varit två stycken som skulle ha behövt lugnande...

Anonym sa...

du och sintra??;) Nåväl jag håller med sintra det är läskigt hos vetr.Hoppas att det blir bra.Häls f1