måndag 5 oktober 2009

Sjuårskalas

Idag har vi varit på Lillisens kusins sjuårskalas. Födelsedagsbarnet hade önskat sig en peruk, och det tyckte jag var en så bra grej att önska sig, jag menar vem skulle självmant komma på idén att ge bort en peruk i födelsedagspresent, inte jag i alla fall, så därför var hon givetvis tvungen att få en sådan. Hon hade önskat sig en långharig peruk, antingen svart eller ljushårig och eftersom födelsedagsbarnet är blondin så gick den ljushåriga peruken bort direkt, men väl på affären hade de en helt underbart fulsöt rosa peruk som jag inte kunde motstå. Så det blev både en svarthårig och en rosahårig peruk. Och tur var det att jag köpte två för lillasyster ville givetvis också ha peruk när storasyster hade en, så då kunde de ha en var och behövde bara bråka litegrann om vem som skulle ha vilken peruk. Lillisen, hon ville bara ha tårta och slippa allt vad peruker hette, och tårta fick hon så alla var nöjda och glada!

Inga kommentarer: