måndag 19 oktober 2009

Klart för vintern

Helgen har varit omväxlande, i fredags hade jag några timmar att slå ihjäl i grannstaden och då passade jag på att kolla in Myrorna. Där fyndade jag två superfina sagosamlingar, de ingår i en serie på sju böcker så nu gäller det att hålla koll på loppisar för att få ihop övriga delar också.

Helgen har vi tillbringat i stugan, vi har vintrat vårt bygge, plockat in fällkapen och rivit ställningen som har stått inuti stugan medan vi byggde taket. Nästa moment blir golvet, och faktiskt så blev vi ganska inspirerade att sätta fart med det nu när vi har taket på plats. Men innan det blir något golv ska avloppet här hemma färdigställas så våren är nog en realistisk tidsplan. Idag bjuder jag inte på några bilder eftersom inget synligt har hänt i helgen.

Nu är det istället tillverkning av varma gosiga vinterkläder, sagor och tända ljus som gäller de närmaste månaderna. Idag faller första snön här hemma så imorgon kanske jag får lära Lillisen att krama snöbollar!

Inga kommentarer: