tisdag 27 oktober 2009

Det blir operation

Idag har nådetiden gått ut, de tre veckorna som hundens knä skulle få på sig att självläka har gått och vi har varit på återbesök hos veterinären. Det blir operation. Inte för att jag är förvånad, jag har ju sett att knäet är långt ifrån bra även om hon inte haltar så mycket så länge hon vilar men hundstackarn kan ju inte vila resten av livet, hur kul är det för en pointer med spring i benen? Det är tur att hon ändå har hunnit bli så pass gammal som hon är, jag kan bara tänka mig vilken mardröm det hade varit att försöka hålla henne i tre veckors vila för några år sen. Då hade vi nog varken haft någon inredning eller något tålamod kvar. Det har redan märkts nu när hon har haft mindre ont i sitt ben att hon har börjat få mer överskottsenergi, i förrgår var jag tvungen att ta ut henne på en promenad för att hon inte skulle klättra på väggarna, det var första gången sen hon gjorde illa sig.



Nu har hon fått smärtstillande utskrivet för en hel månad, både till före och efter operationen, så nu är det nog slut på friden, jag tycker att hon blev busig redan en kvart efter att hon hade fått den första tabletten nu på eftermiddagen... Apotekspersonalen både kollade och dubbelkollade om det verkligen var meningén att hon skulle ha så mycket medicin utskrivet på en gång. För att inte tala om vad det kostade. Hoppas att medicinering också täcks av försäkringen, jag har inte så bra koll på hur det där med försäkringar funkar.



Det är ganska nyttigt att göra något veterinärbesök någon gång då och då, man får en förklaring till varför landstinget har svårt att få ekonomin att gå ihop, hos veterinären får man verkligen se och känna av vad vård egentligen kostar.

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Svindyrt, det är vad det är... Vovven ska nu påbörja sin tredje omgång antibiotika och sin andra omgång kortison för den här hösten. Dyra piller. ;-(

Ingela sa...

Men lilla vovven...
Hoppas operationen går bra och hon får några år till, det är inte roligt då pälsbollarna man håller kär är dåliga.

Lisse sa...

Svindyrt är det och tråkigt när man ser att de har ont. Men korsbandsoperationer har tydligen bra förutsättningar för att bli lyckade och någon valuta för försäkringspengarna ska man väl få...