måndag 26 oktober 2009

Stickrapport

Jag har varit på garnjakt idag, har nämligen ett nystan för lite av garnet som jag stickar Lillisens overall i. Igår var jag på den stora ica-butiken i stan där jag köpte garnet från första början, men min färg var SLUT!!! Snopet. Idag var uppdraget att göra ett nytt försök i garnaffären i stan, men där hade de inte heller rätt färg, bara samma garn i en massa andra färger :-(

Nu sätter jag mitt hopp till lanthandeln i grannbyn, de brukar nämligen ha en hel del garn men de senaste veckorna har det varit väldigt utplockat på garnhyllorna, så därför hoppas jag att de ska ta hem nytt garn de närmaste dagarna, måste fara dit och fråga dem imorgon. Dessutom gäller det ju att de tar hem det rätta garnet. Jag kan ju inte direkt heller be dem ta hem min färg enkom när jag bara ska ha ett enda nystan... Sista chansen är att åka till garagebutiken i en annan by i kommunen, hon har jättemycket garner, frågan är om hon säljer just Järbos. Och dessutom i rätt färg... Vad gör jag om inte hon heller har???

Dessutom måste jag skynda mig innan mitt stickil försvinner för då kommer Lillisens overall aldrig att bli färdig.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Då säger du åt mig att jag ska ha förstånd att köpa dig ett nystan då jag ändå ska drälla iväg till grannstaden endera dagen! Vips, så har du förhoppningsvis ett nystan!

Catta sa...

Sikken otur du har! Men du måste ha valt en otroligt snygg färg iom att den är slut överallt- se det från den ljusa sidan =)
Lycka till idag hos veterinären,
Kram C