torsdag 30 september 2010

Viltrapport

Inte är det ut i skogen man ska gå om man ska se vilt. Sambon har jagat älg för fullt den här månaden. Ingen enda älg har han sett på hela hösten. Men en kvällstur efter E4 till grannstaden i rusningstid gav desto större viltutdelning. Inte mindre än sju älgar såg vi, alla inom loppet av fem minuter dessutom. Som tur var höll sig alla på sin sida av viltstängslet.

Jag har peppar peppar ännu inte sett någon älg efter vägen till mitt jobb. Sedan storasyster började på dagis har jag nämligen börjat köra en ny väg till jobbet. En betydligt mindre och ensligare väg än den "vanliga" och där finns mycket skog men definitivt inget viltstängsel. Under älgjakten har det till och med suttit älgjägare på pass i diket när jag har kört förbi. Som tur är har ingen än så länge tagit lilla vita blixten för en älg. Och som tur är så har ingen älg hoppat ut framför mig ännu heller, älgen skulle nämligen ha betydligt bättre odds än mig vid en krock med den bilen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men jag har sett älg efter den vägen så du får vara på din vakt!! Ha det bäst Mia