söndag 12 september 2010

Vem ska man tro på, tro på, tro på?

Sitter och ser på partiledardebatten mellan Mona och Fredrik i svt. Oj vilket ordbajs. Det känns som att man lika gärna kan slå med tärningen som att försöka sätta sig in i sakfrågorna. Men jag tror att jag har bestämt vad jag ska rösta på.

Hittills har jag röstat i tre riksdagsval och varje gång har jag försökt sätta mig in i de olika partienas politik och verkligen rösta vad jag tror på. Varje gång har jag också ångrat mig bara några månader in på den nya mandatperioden. Så vete sjutton om jag inte ska använda tärningen i år. Jag tycker inte om att man nu för tiden i praktiken röstar på två block. Jag tycker om vårt svenska system med många olika partier med många olika åsikter. Om jag röstar på ett parti så gör jag det för att jag gillar vad det partiet står för, då vill jag inte indirekt ge min röst till två eller tre andra partier "på köpet".

Nåväl, en vecka kvar, sen blir det bara det vanliga gnället kvar och vi kan få se vanliga tv-program igen.

Inga kommentarer: