torsdag 2 september 2010

Energikick!

Jag har fått en sån energikick av att jobba, jag är hur pigg som helst! Igår sprang jag 2-3 km på väg till svägerskan M som bor bakom stora berget. Det var i och för sig inte tack vare jobbet jag fick för mig att springa, det var bara det att jag lyckades pricvka in en störtskur iskallt regn som kom precis från att jag hade hoppat ut ur bilen för att påbörja promenaden de sista kilometrarna tills jag var framme hos svägerska och svåger. Men det kändes så himla bra när jag väl sprang att jag blev inspirerad att sätta igång med löpningen igen. Nu har jag ingen amning att skylla på, bara fem kilo gravidfläsk att försöka skumpa bort...

Jag brukar försaöka vara disciplinerad och sätta igång mina löpil försiktigt, men när vi idag hälsade på svägerskan C och hon precis hade kommit in från en löptur blev jag så peppad att jag bara var tvungen att fara ut idag igen, när vi kom hem. Det gick ännu bättre idag! På jobbet kom det upp en lista för frivilliga fredagslöpare, det är klart att jag vill vara med! Det har jag dock inte diskuterat med hemmapappan ännu...

Det är så himla skönt med mörker när man ska börja träna upp en närapå obefintlig kondis. Ingen ser en...

1 kommentar:

Catta sa...

Hahaha mörkret är vår vän! Jag har värvat ytterligare två till vårt blivande vårruset- lag.
Kram Catta