måndag 13 september 2010

Jag vill! som storasyster brukar säga!

Mitt börja-jobba-pepp håller fortfarande i sig och förmodligen håller jag på att ta livet av mina kollegor med all entusiasm! Nackdelen är att det är mycket jag vill hinna på hemmplan också, men vad jag verkligen hinner är starkt begänsat.. Dessutom måste man ju hinna med att vila också!

Detta vill jag hinna:
Sticka sockar och vantar till barnen
Virka en blomstermatta till storasyster
Läsa Dödssynden av Harper Lee (har läst ca 15 sidor...)
Läsa ungdomsböcker till jobbet
Plocka in vinbär och koka saft
Plocka lingon och koka sylt
Leta reda på några fler geocachar inna snön kommer
Rida minst två gånger i veckan
Springa minst två gånger i veckan
Promenera varje dag
Pyssla och dricka te med mina vänner
Gå på fågeljakt med hund och sambo

Jag tror att det var typ allt...

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Om du inte rider så avancerat, utan mest åker med och låter hästen ströva på som den vill - då kan du nog sno ihop ett par sockar på bara ett par ridtimmar! Dina töser har ju ännu rätt små fossingar! Undrar om du inte borde hinna lyssna på en bok under dessa pass också...

Sen tänker jag att du nog borde kunna springa till ett par geocachar, och när du ändå är på språng kan du ha en ungdomsbok i öronen; det blir tre flugor "på smällen"! Finemang!

Och lingonplock gör du också samtidigt som du geocashar och lyssnar på ljudbok, och så springer du ju, till lingonskogen... ;-)

Eller så nä. Du hinner det som du hinner. Prioritera, människa! ;-)

Lisse sa...

Du har rätt, så snäll häst som jag rider så skulle det faktiskt funka! Det där med geocachar kombinerat med löpning och ljudbok har jag faktiskt också övervägt! Så kanske kan jag hinna allt! Det skulle säkert funka att hänga på en bössa på ryggen också, så hinner jag en grej till ;-)

Nä, skämt åsido jag kommer att hinna med allt, det handlar bara om vilken tidsymd. Och jag har inget stoppdatum när allt ska vara gjort.

Catta sa...

Fyra av sakerna på listan prickade du ju faktiskt av igår! Så härligt med all energi!
Kram Catta