måndag 31 maj 2010

V.I.P-gäst på Edet Zoo

Dagens hedersgäst, hoppas att han blir hyresgäst på Edet Zoo!

Idag fick vi sällsynt besök här på tomten. En igelkott! Jag har inte sett någon igelkott sen jag pluggade i Umeå. Där såg jag igelkottar lite då och då när jag var ute och promenerade med min dåvarande hund. Men här i Norrbotten är igelkottar ganska sällsynta. Jag hoppas verkligen att han som hade vägarna förbi vår bro trivdes så bra att han beslutade sig för att slå ner sina bopålar här. Det sägs ju att man ska ha lite skräp och bråte på tomten för att de ska trivas, så att de hart någonstans att bo, och det saknas inte på vår tomt! Storasyster delade inte sin mors förtjusning över besöket, hon tyckte att igelkotten var jätteläskig. Själv kunde jag inte låta bli att känna hur taggarna kändes fast jag vet att de har en massa ohyra. Så nu har jag inte bara matat en igelkott med kanelbullar och vatten utan även klappat en! Det var dagens äventytr.

Kvällen har varit lång, jag har nyttjat tiden väl. Den började med ett annat sällsynt besök, som också fick kanelbullar, en präst. Han kom för att vi ska döpa lillasyster på söndag. Sedan middag och efter det stallet. Idag blev det en stigfinnartur som blev lite längre än jag hade planerat, hittade inte rakaste vägen tillbaka till stallet nämligen. Både jag och hästen verkar ha lika kul när vi testar olika stigar i skogen!

Lite gräs att stärka sig med efter ridturen hade han gjort sig väl förtjänt av!

Jag hann dock hem till barnens läggdags som planerat. Sedan satte jag mig framför tv:n i kanske fem minuter. Sambon satt vid datorn och det enda som gick att se på tv var Cesar, mannen som talar med hundar. Då tyckte jag att det skulle vara bättre spenderad tid att ta den halvtimmen med min egen hund istället för att sitta och titta på amerikanska hundar. Så då blev det en promenad också innan det var dags för marsvinsinsläpp och kvällsdusch! Snacka om att jag har hunnit mycket!

1 kommentar:

Anonym sa...

nämen, en piggig varelse coolt. patter H